پیرامون موضوع مهم تخریب شمع

تخریب سرشمع برای اتصال شمع­های اجرای شده به دال فونداسیون، در تمام حالات شمع­های کوبشی و برخی از حالات اجرای شمع­های درجاریز، عملیاتی ضروری است. به صورت سنتی این کار به کمک چکش­های بادی انجام می­شود.

چکش­های بادی متاسفانه نیروی کار را در معرض خطرات جدی مربوط به بهداشت کار و سلامتی قرار می­دهد که اهم آن سندروم لرزش دست (Hand Arm Vibration) و آلودگی­های صوتی و گردوخاک می­باشد. براساس قوانین اتحادیه اروپا باید این مسائل به شکل قابل قبولی کنترل یا حذف شوند، در غیر اینصورت کارگر را در معرض عارضه­های جدی اسکلتی/عضلانی، عروقی/عصبی و شنوایی و تنفسی می­کند.

از طرف دیگر و از نقطه نظر فنی، این روش تخریب بدلیل وارد کردن ضربات متعدد و سنگین بر بدنه شمع مستعد تولید آسیب­های سازه­ای در بدنه شمع می­باشد که در صورتی که محیط خاکی خورنده و شمع در معرض حمله یون­های سولفات و کلر باشد، می تواند به شکل چشمگیری عمر مفید سازه را کاهش دهد.

ضربات چکش بادی نباید به هیچ عنوان به صورت قائم به سر شمع وارد شود و باید به صورت افقی و از جداره شمع به سمت داخل بخش زائد شمع شکسته شود. رعایت این مسئله برای اپراتور تخریب عموما بسیار سخت و شاید ناممکن است. این مسئله سرعت عملیات تخریب شمع را نیز شدیدا کاهش می­دهد. برای جبران این کاهش سرعت در برخی پروژه­ها مشاهده می­دهد که استفاده از چکش­های پنوماتیک متصل به بیل مکانیکی در دستور کار قرار می گیرد که بسیار خطرناکتر از نوع دستی برای سلامت سازه ای شمع می­باشد. در ضابطه شماره 386 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز به این احتمال آسیب سازه ای در استفاده از این روش اشاره شده است.

با عنایت به موارد فوق، پیمانیر با درک صحیح مشکل و به جهت رفع نگرانی کارفرمایان محترم اقدام به وارد کردن تجهیزات مدرن و به روز تخریب شمع کرده است. این تجهیزات بدون اعمال هیچگونه ضربه به بدنه سازه­ ای شمع و از طریق اعمال نیروی استاتیکی و فشاری و با ایمنی کامل، تخریب انواع مختلف شمع ها را با سرعتی بسیار بیشتر از روش سنتی چکش های بادی انجام می دهد.

پیمانیر، مجری تخصصی شما در عملیات تخریب سر شمع، برای انواع شمع های کوبشی و درجاریز

 

کلمات کلیدی: تخریب شمع ، بتن آلوده ، سرشمع ، ترک شمع

نوشتهٔ پیشین
کوتاه درباره آزمایش دینامیکی توسط PDA

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست